IZOMTÖMEG

 

 

Motiváció és elme-hogyan gondolja magát vékony, egészséges és boldog

“nem kell sok erő ahhoz, hogy megtegyünk dolgokat, de nagy erő kell ahhoz, hogy eldöntsük, mit tegyünk.”

– Elbert Hubbard.

Egy barátom nemrég küldte ezt az idézetet, és nagyon igaznak tűnt, különösen, ha a nagy dolgok megismeréséről van szó, mint a szerelem, az életcélok, a család..ó, igen, és gondoskodunk magunkról. Nézzünk szembe vele-több mint 60% – uk túlsúlyos, majdnem húsz % – UK antidepresszánsokkal és szorongásoldó szerekkel (háromszoros növekedés mindössze tíz év alatt)-nyilvánvaló, hogy nem tudjuk, hogyan gondoskodjunk magunkról nagyon jól. Sokat tanulunk az iskolában, de nincs olyan óra, hogy hogyan legyünk boldogok, hogyan szeressük magunkat és másokat, hogyan találjuk ki, mit akarunk igazán az élettől, hogyan tápláljuk és fogadjuk el a testünket.

Szóval rajtunk múlik, felnőttekként, akik fittek akarnak lenni, teljes életet élni, és ezt továbbadni a gyerekeinknek, hogy megtanulják, hogyan neveljék magukat. És ezt nem tehetjük, amíg nem tudunk egy dolgot – ami működésre késztet minket, mi az a szikra, ami az egészség felé terel minket. Tudnunk kell, mi motivál minket, vagy sosem leszünk képesek elérni a céljainkat.

Kilépek. Ez igaz.

Szinte mindent, amit valaha tettem, abbahagytam, és gyakran csak akkor, amikor jól érzem magam, és kényelembe helyezem magam. Olyan közel jártam, hogy rájöjjek, elsajátítottam, aztán puff! Valami rejtélyes oknál fogva a tüzem csak úgy kialszik. Hirtelen a kifogások repülnek-túl hideg futni, csak nem vagyok abban a hangulatban, hogy írjon, szeretem a jóga osztály, de már túl késő éjszaka…látod, hova megyek. Csak nemrég tudtam igazán leülni és rájönni, hogy miért is van ez így. A motiváció mindannyiunk számára más, de határozottan vannak olyan minták, amikbe beleesünk. Olvass tovább, és tudd meg, hol rejlik a motivációd, és hogyan használd ki a szikrádat, hogy valóban elérd a céljaidat:

Nézd Anya, Nincsenek Kezek!- Most az egónk szeret azzá válni. A jellemzőket akarja, de az igéket nem annyira. Könnyen ráharap ,hogy én egy futó vagyok,nem pedig a menekülés. És szeret dicsekedni. Néhányunk számára az ego csapdává vált. Amikor magasztalnak azért, amit külsőleg teszünk, és nem azért, akik vagyunk, hanem belsőleg, gyakran megtanuljuk, hogy mások dicsérete többet ér, mint a saját érzéseink. Gyakran estem ebbe a csapdába. Ahelyett, hogy motivációt kaptam volna magamtól, abból kaptam, hogy elmondtam másoknak, hogy mit csinálok, és kaptam a dicséretüket,vagy akár elismerésem.

A probléma ezzel az, hogy ha egyszer mindenki megtudja, többé nem lesz új, és kevesebb a kielégülés. Kevesebb kielégülés, kevesebb motiváció. És akkor jön a következő új dolog….mindig reméli, hogy a gyors megoldás másoktól. Ugyanez történik, ha lefogysz. Lehet, hogy az emberek elkezdik kommentálni, milyen jól nézel ki, és elveszted a motivációt…hirtelen rendben van, hogy enni szemetet újra, vagy lazítani a testmozgás, mert mások megjutalmazták-annak ellenére, hogy még nem érte el a cél. Az egónk nem fog eltűnni, a részeink. Tehát túl kell járnunk az eszükön azzal, hogy elismerjük, hogy ott vannak, hogy mások jóváhagyását akarják, és aztán rávesszük a barátainkat és a családunkat, hogy saját magunknak tegyünk felelőssé. Hogy csináljuk?

* Pár fel egy barát vagy szeretett egy, és gyakorlat velük. Ez majd segít, hogy ne lazsálj, ha a dolgok rosszra fordulnak. Csak győződjön meg arról, hogy ők nem motivált ugyanúgy, vagy lehet, hogy a végén eszik fagylalt edzés helyett!

* Azokkal, akik a legközelebb állnak hozzád, magyarázd el, hogyan motivált vagy kifejezetten kérni őket (gyengéden!- csak utánad. Kérd meg őket, hogy gyakran kérdezzék meg, hogy még mindig teljesíted-e a céljaidat, és nyomjanak meg (finoman!) hogy növelje ezeket a célokat.

* Végső soron a tartós motivációnak belülről kell jönnie, mert a nap végén magunkra maradunk. Tehát fedezze fel a változó motiváció. Próbálja meg írni, hogy miért próbál enni jobban, vagy gyakorlat, Mi az, hogy az adott fitness étrend tetszik stb. Talán rájössz, hogy ez inkább rólad szól, mint gondolnád.

Tartsa néhány célok titokban.

Sok üzleti motiváció edzők azt mondják, hogy a legsebezhetőbb idő egy új üzlet az elején szakaszában, amikor ez nagyjából csak egy ötlet. Ha elmondjuk másoknak, akkor gyengítheti az ötletet, hígíthatja. Ugyanez vonatkozik minden életváltásra. Szóval próbálj meg nem beszélni arról, amit annyira gyakorolsz. Ez jó, hogy támogatást, de ha ez az egyetlen módja, hogy tudja, hogyan kell motiválni, akkor azt kockáztatja, hogy rabjává válik a külső dicséret. Tehát, hogy egy üzlet magad, hogy akkor csak beszélni a célok hetente egyszer-a többi a hét rajtad áll, hogy motiválja magát. Mint a fenti tipp, lehet, hogy meg lesz lepve, hogy mit talál.

A mosogató – itt egy másik, hogy sokan esik imádkozni. Olyan jól csinálod, rendesen eszel, minden nap edzel, aztán történik valami, ami stresszel. Egy veszekedés a szeretteivel, egy beteg gyerek, egy számla, amit elfelejtett kifizetni…a stressz taszít téged,te pedig magadat. Kiveszel pár napot, szemetet eszel, vagy abbahagyod az edzést. És aztán azt mondod, hogy már elszúrtam, szóval akár még jobban is elszúrhatom, és mehetsz is…csak akkor jössz fel a felszínre, ha elég rosszul érzed magad ahhoz, hogy helyrehozd. Ezt úgy hívom, hogy a konyhai mosogató mentalitás, és sajnos, gyakran a legintelligensebbeket találja el odakint, azokat, akik globálisan és kreatívan gondolkodnak.

A helyzet az, hogy ha nehéz lépésekben gondolkodni, de ehelyett egy ‘nagyképű’ ember, akkor könnyen pszichésen be-vagy kilépünk valamiből. Gyakran hiányoljuk azokat a kis dolgokat, amelyek elérhetik vagy megszeghetik a céljainkat. Egyszer volt egy barátom, aki így írta le: Képzeld el, hogy az életed olyan, mint éjszaka vezetni. Csak azt a kis területet látod az autód előtt, amit megvilágítanak a fényszóróid, de nem akadsz ki a sötétben, azon a helyen, amit nem látsz. Hiszel abban, hogy az út és az úticél ott van, és hogy ha odafigyelsz arra, amit látsz, a végén eljutsz oda. Az élet már csak ilyen. Hinnünk kell abban, hogy a kis dolgok, amit teszünk, összeadódnak a nagy célok, hogy a két font, amit ebben a hónapban veszítünk egyenlő húsz font Az év végére; hogy a séta a két mérföld most, akkor végül képes lesz futtatni őket. Néhány jó módja annak, hogy tartsa a kis célok:

* Tudd, hogy a csúszás a folyamat része. Amit végső soron akarunk, az az egyensúly. Így ahelyett, hogy úgy éreznénk, hogy minden célunk Elveszett, ha olyat teszünk, amit nem akarunk, inkább próbáljuk természetesnek tekinteni. Akkor kevésbé leszünk motiváltak. Az élet nem a tökéletességről szól, hanem az egyensúlyról.

* Make a dream board. Fogj egy naplót vagy egy plakátot, és vágd ki azokat a képeket, amelyek a céljaidat képviselik-amit akarsz az életed minden területén. Tartsd úgy, hogy lásd. Ez segít a tudatalattinknak felismerni, amit akarunk, és felszabadítja tudatos elméinket, hogy arra koncentrálhassunk, hogyan juthatunk oda.

* Ír listák. Azok közülünk, akik globálisan gondolkodnak, hajlamosak nem szeretni a listákat, de elfogadásukkal segít a kis célokat odakint tartani, ahol láthatjuk őket. Tehát bontsd le a céljaidat havi, heti, napi cselekményekre, majd tedd ki ezeket a listákat, ahol láthatod őket. Ellenőrizze őket reggel és a nap elején a héten, hogy pontosan tudja, mit akar csinálni. Ez segít koncentrálni.

Mutasd a pénzt.

Olyan kultúrában élünk, amely kifejezetten anyagias, és sokan megtanultuk, hogyan jutalmazzuk magunkat anyagi tárgyakkal. Ez az egyik oka annak, hogy olyan sokan küzdünk a súlyunkkal-az ételt érzelmi támogatásként és támogatásként használjuk. Néhányan közülünk is beleesik a minta szükség anyagi jutalmak, mint motiváló tényező. Ez jó lehet, ha a rövid távú fitnesz-és diétás célok elérésére használják-fogadást kötni valakivel, aki nem eszik gyorskaját, vagy gyakorolni minden nap egy hétig -, de hosszú távon ez a fajta motiváció mindig lapos. Kell lennie valamilyen mélyebb, viselkedési motivációnak, hogy tartós változásokat eszközöljünk, és hosszú távú célokat érjünk el. Kitalálni, hogy ki bonyolult, de lehet tenni:

* Csatlakozzon egy támogató csoport, vagy próbálja tanácsadás. Annak megértése, hogy hogyan és miért eszik fontos, mint az, hogy tudja, mi a kiváltó pontok-eszik, ha unatkozik, stresszes, szomorú vagy izgatott?- az, hogy tudatában vagy a sebezhetőségednek, valóban segít abban, hogy figyelmesebb legyél, és abban a pillanatban, és növeld az evési és testmozgási képességed. Hasonlóképpen, ha mintákon és problémákon keresztül beszélünk, az segít eltávolítani az evés érzelmi összetevőit, és segít abban, hogy azt akarjuk, ami a legjobb nekünk.